מקורבי זייברט: עדיף ב"ב מלוכלכת מחוסר איזון תקציבי

    בבני ברק מצוקת מבני הציבור הביאה את המגזר הפרטי מקרב חברי הקהילה, להכניס ידו לכיס כדי לפתור את הבעיה
    ישראל פריי No Comments on מקורבי זייברט: עדיף ב"ב מלוכלכת מחוסר איזון תקציבי

    העיתון הכלכלי 'גלובס' סוקר הבוקר בהרחבה את העיר בני ברק, ומפתיע עם נתונים כלכליים טובים • בין הפנינים: סמיכות לישיבה יוקרתית מעלה את ערך הדירה, וזייברט מציע לשווק 40,000 דירות בקרית גת – לחרדים

    בבני ברק מצוקת מבני הציבור הביאה את המגזר הפרטי מקרב חברי הקהילה, להכניס ידו לכיס כדי לפתור את הבעיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "רבים עדיין טועים לחשוב שבני ברק היא עיר ענייה, ואולי אף "הענייה בישראל". תדמית זו רחוקה מאוד מהמציאות", במילים אלו מסכמת כתבת 'גלובס' שלומית צור את השינוי הדרמטי שעברה עיריית בני ברק בשנים האחרונות, לצד ראיון ארוך ומחמיא לראש העיר חנוך זייברט.

    "עד לפני כשבע שנים אכן התנהלה באופן שהביא אותה על סף קריסה ולגירעון המצטבר שהגיע ל-275 מיליון שקל, סכום שהיווה אז 40% מהתקציב השנתי. לאחר שגם הפקידים וגם קבריניטי העירייה מאסו במצב, בשלהי 2008 החליטה העירייה, אז בראשות יעקב אשר, ליזום תוכנית הבראה עם השלכות חריפות. במסדרונות העירייה זוכרים היטב את היום שבו כונסו 600 עובדי עירייה כולם לוותר על שליש משכורת לחודש אחד כדי שאף אחד לא יפוטר, סכום שהצטבר ל-6 מיליון שקל. בשנת 2009 עלה אחוז הגבייה מ-70% ל-90%".

    בראיון לעיתון הכלכלי הנחשב, מונה זייברט את מצב הדיור בעיר, משוחח על הצפיפות והלכלוך, כמו גם על הפוטנציאל והתכניות לעתיד. "מגדלים לא מתאימים לבני ברק. בגלל השבת, אנחנו מאפשרים בנייה למגורים רק עד גובה 6.5 קומות. חוץ מזה, המשפחות כאן גדולות, ואם מביאים בחשבון ממוצע 6 נפשות בכל דירה, לא הגיוני לבנות כה גבוה. התשתיות לא יתמכו ויורגש מחסור בכל שירות עירוני – מביוב ועד גני ילדים ומדרכות".

    על מצוקת הדיור החרדי, אומר ראש עיריית בני ברק: "התוכניות צריכות לענות לקצב גידול של 5% לשנה, המאפיין את המגזר החרדי", אומר זייברט. "אני תמיד אומר: מי שלא רצה חריש חרדית, קיבל את בית שמש חרדית, וערים נוספות חרדיות, כי אין פתרונות אחרים. לו הייתי שר האוצר או שר השיכון הייתי לוקח את קרית גת ומשווק בה 40 אלף יחידות דיור לחרדים".

    בסיקור על העיר, נכתב ב'גלובס' כי "באזורים חרדיים גן ילדים בבניין מגורים לא מוריד מערך הדירה, וסמיכות לישיבה יוקרתית אף מעלה את ערכה. מעבר לכך, בניגוד לאזורים אחרים, בבני ברק מצוקת מבני הציבור הביאה את המגזר הפרטי מקרב חברי הקהילה, להכניס ידו לכיס כדי לפתור את הבעיה. מגרשים פרטיים רבים ברחבי העיר המיועדים לתעשייה או מסחר, נרכשים על ידי עמותות שקיבלו תרומות לשם כך, והעמותה שמבקשת להקים ישיבה או כולל, מבקשת היתר בנייה למבנה עם קומה מסחרית שבה יתבצע שימוש מסחרי מניב הכנסה, ומעל הקומה המסחרית תוקם הישיבה שתחזוקתה השוטפת תמומן משכר הדירה שתניב הקומה המסחרית".

    ואת הלכלוך ברחובות, מייחסים הגורמים למדיניות של ממש: "רחובות העיר מלוכלכים, אך מקורבים לראש העירייה מסבירים שהמדיניות שמוביל זייברט היא שהעיר תמשיך להיות מלוכלכת, רק שלא לחרוג מתקציבים שיגרמו לה לצאת ממסלול האיזון הפיננסי. זו החלטה לא קלה מבחינה פוליטית, והיא טומנת בחובה הרבה יותר שיקול דעת מאשר רצון לאהדה".



    0 תגובות